Rota Latin Amerika

tek yön biletle başlayan ucu açık bir yolculuk

  • Son Yazılar

  • Kategoriler

  • Arşiv

  • Sayaç

    • 51,714 kişi siteme bakmış. Fena değil...

ZİYARETÇİ DEF

 

Gideceğimi e-posta ile öğrenen arkadaşlarım neler demişler acaba?

Siz de mi birşeyler söylemek istiyorsunuz? Buyrun sayfanın en altına…

 

********************

Huleaynn! Yazini okudum ve gidecekti ki tabi dedim kendi kendime.
Belli degilmiydi zaten 🙂 Hatta bunu daha once niye tahmin edemedigime
ve “ulen bu kadar gezmeyi seven adamsin neden uzunca bir geziye
cikmiyorsun ki” diye sormayi aklima getirememis olmama sasirdim!
“Gidiyorum” cumlesini okuyunca once “aha Hindistan’a gidiyo” dedim ama Güney Amerika’yla şaşırttın beni.
Iyi yolculuklar abijim simdiden. Yolun acik olsun 🙂

Hüseyin Ayhan Aysan

Şu saatte bu emaili almak, yani hala ayakta olduğum bir vakit bunun bana ulaşmış olması bir tesadüf olamaz diyerek cevap atmadan uyumamaya karar verdim! Sana biraz benim hikayemi anlatacağım, yalnız olmadığını bil diye, ama önce;
Helal diyorum!! Yolun açık olsun! Motivasyona ihtiyacın yok zaten, kararlar alınmış, yollar çizilmiş. Tek başına gitmeler iyidir, bu gitme hissi de bence kronik bir hastalık, naparsan yap seni gelip yine buluyor, kurtulamıyorsun. Yola sorularla çıkıyorsun, yolda cevap bulamıyorsun, döndüğünde soruların değişmiş oluyor sadece. Arayış bitmiyor, bitmesin zaten…

Bol şans, haberlerini bekliyoruz. Bi blog yap bence…
Ne zaman yolculuk?

Ahenk Dereli

Adamim , ne diyecegimi bilemedim, agzim acik kaldi, aslinda nasil diyim , icimden bi ara gecmisti ulan bu adam simdi suriyeden afrikaya gecer sorna da guney amerikaya gider diye …neyse adamim ,cok sevindim adina, ispanyolca calismissindir umarim, orda da super olur zaten, silinin kizlari iidir 🙂
Biz bunu orhanla dusnuyoduk, hala dusunuyoruz …bakalaim, para zaman , hepsi hepsi ,belki olur bi gun optum adamim, basarilar. Eminim cok guzell gececektir
Sevgi ve otostop ruhuyla kal
Belve Fırat

Engiiinnn,

Demek sende çıkıyosun yola.Tek yön güney amerika bileti çok heyacan verici..Merakla bekliyorum yazdıklarını..Ne kadar kalıcaksın,bayağı uzun sürücek herhalde istifa falan ettiğine göre..süperr yaa:)

hadi iyi yolculuklar sanaaa. çok heyecan vericiii gelişmelerrr

:))

Selcen Küçüküstel

Hey sen 🙂

Şaşırmadım desem sana bana ne kadar inanırsın bilmem. Benim de en büyük hayallerimden birini gerçekleştirmek uzeresin. Bende hazır olduğumda çıkacak yola ama henüz değil.

Benim de inandığım hayatta keşke dememek gerektigidir.

Yola çıkmadan kutlayalım bir ara bu kararını derim hepberaber.

Rastgele hemşo,

Murat Tuncay

Adamimsin. cok guzel yapmissin bence. belki bir gun ben de yaparim boyle bir sey. Kimbilir. Biliyorsundur ama soyleyeyim dedim california’ya gelecek olursa ben mayis sonuna kadar oradayım.

YankI Lekili

Engin sana inanamıyorum!  aslında inanıyorum.. yani ne diyeceğimi bilemiyorum şu an.. telefonu elime aldım, iştesindir diye aramaktan vazgeçtim..  kalbinin sesini dinleyebilme cesaretini gösterdiğin için seni ne kadar tebrik etsem az..  keyifli bir yıl olacağına hiç şüphem yok..  konuşalım bir ara..  İstanbul’a yolun düştüğünde de görüşelim mutlaka.

Cemine Öztürk

Slm abi,

Yolunu uzatmak istemem ama gel ukrayna uzerinden git, uzun sureden beri de gorusemiyoruz, hem uzun uzadiya konusuruz, bugun numaran degismediyse arayacagim konusuruz.

Valla is arkadaslarini sasirtmis olabilirsin ama beni pek sasirtmadin, bu dunya adami deilsin sen, hadin gorusuruz

Kemal Gülşen

waaw santoscum muthis nedense hic sasirmadim 🙂

cok sevindim

yol notlarini ve fotograflarini 4 gozle bekliyoruz

bol sans, iyi yolculuklar

gorusuruz Hoşçakal

Engin Özbalaban

Engincim,

Sabah sabah boyle bir maili okuyarak ise baslamak benim acimdan cok kolay olmayacak 🙂 Ama senin adina cok sevindim, sanki kendim yapacakmisim gibi…. Senelerdir hayal ettigim, ama ne zaman yapacagim ki diye umutsuzlandigim bir seyi yapiyorsun… “guney amerika”…

Seni ne kadar takdir ettigimi ve ozendigimi anlatamam… Yolun acik olsun!

Maillerinin devamini bekliyorum mutlaka…

Evren Palabıyık

Yürü beeeeeeeeeeeeee!!!!! 🙂
Dayanilmaz bi sekilde destekliyorum. Helal olsun. Is nedir ki yaa, sen donunce yine alasini bulursun. Hayati is ve guvence sanmaktan olan insanlarin dediklerini dinlersen ancak onlar gibi olabilirsin Enginiko 🙂 Onlar da pek piriltili gozukmuyo be! 🙂 Aslansin, kaplansin.
Cok ozendim sana. Ben de param olunca bi gun yapicam. Hatta belki birden bi suru is yapip 6 ay sonra sana yetisirim :)))
Operim gozlerinden
Selametle :)))
Seray Asker

Amman Engin! Imrenilecek birsey yapiyorsun. Cok acaip bir deneyim olacak eminim, nasil bir ozgurluk duygusu icinde oldugunu tahayyul etmeye calisiyorum, cok siddetli bir mutluulk olmali …

Haberdar etmeye devam et lutfen.

Cok optum yaaa, cok uzaklara gideceksin belki gitmeden once daha yakinlara da ugrarsin belki mesela Isvec gibi 🙂 ne guzel olur, ne zamandir goremedim seni ara ara hep aklima geliyorsun, gelirsen cok guzel olur.

Kendine cok iyi bak, yolda biryerlerde birseye sikisirsan da belki de benim yardim edebilecegim birseyler olursa lutfen haber ver olur mu. Seninle cok cok gorusemedik ama ben gonullerimizin bir oldugunu hep hissettim.

Saglicakla zevkle yoluna devam et!

Huriye Aygören

Nasıl bir ünlem kullansam yazının başında bilemedim.
bilgisayarın içine düşerek okudum. aslında okumadım ben yazmışım gibi geldi iç sesimin aynısı. O kadar heycanlandımki anlatamam.
U zunca bir zamandır işimden istifa edip senin yaptığının aynısı yapmaktan başka bişey düşünemiyorum.İşimden istifa etmek benim için çok büyük bi karar olacak ama bunu yapacağımdan eminim.Çünkü aldığım ve çok emin oduğum kararlar önce bi düşünceyle başlıyor ve aklımdan çıkmayıp giderek güçleniyorsa bunu mutlaka yapıyorum ve kesinlikle emin olarak yaptığım herşey haika sonuçlanıyor. Seni ve kararını tamamen destekliyorum arkana bile bakma harika tecrübelerle ve yaşanmışlıklarla geri dön veya belki farklı bir yerde keyif aldığınca ve aklına estiğince yaşamaya devam et nereye kadarsa….
“Daha simdiden soyleyebilirim ki super bir duygu. Ancak herkese de tavsiye edemem, cok akil kari bir hareket degil muhtemelen. Ama aklindan boyle bir sey geciren potansiyel adaylara siddetle oneririm, her turlu motivasyonu da saglarim. ” yazının bu kısmını üstüme alınıyorum engincim:)
Görüşürüz

Filiz Oflaz

vay anasını sayın seyircilier.

into the wild versiyonu..

hadi bakalım hacı başarılar

bırak seni bana bile heyecan verdi bu durum..

bi blog sayfası oluştur

planları gelişmeleri ordan da duyur

sonra arşivin oluşur

nolur nolmaz sen hayatını özetleyen bir şiir yaz.

koyarız mezar taşına 🙂

şaka maka insanların seni anlamasını bekleme zaten.

beni bile anlamıyolar, bi yandan da ne güzel ya diyolar..

ee gelin madem diyorum, ık mık yapıyolar.

ben de anlamıyom milleti

sen ne istediğini biliyosan ve doğru bir karar olduğunu hissediyosan bitmiştir.

benim de yapmadıklarımla ilgili çok içimde kalan şeyler var

40-50 yaşında işalla dürtmezler beni 🙂

bi de cesaret edemiyorum geldiğimde şöyle böyle olur diye.

ne demişler ” limandan ayrılmayı göze alamayanlar, engin okyanusları göremezler ”

bastır arkandayız

Deniz Buluk

Engincim Supersin. Umarim her şey hayal ettigin gibi hatta daha iyi olur.
Umuyorum birgun ben de bu cesareti bulabilir alıp başımı giderim.
haberlerini bekliyorum.

Elif Yonca

Abiiii süperrr ya !
İstediğin bu olduğu açık ve bunu yapıyorsun paradan işten çok daha önemli şeyler.. Herhangi bir şey gelmiyor şu an için kuru bir destek yazmis oluyorum aklima biseyler gelirse yazarim.. Haberlerini alirsam arada yazılarla mutlu olurum…
İyi yolculuklar
Dünyanın bi yerlerinde Görüşmek üzere Engin.
Gökhan Berker

Engincim,

askerde insan herşeyden uzakta,dünyadan bihaber oluyor. çarşı izinleri tek nefes aldığım zamanlar neredeyse. sizleri özledim, çeşme günlerimizi özlemle anıyorum.

hayırlı haberlerini aldım.çoks evindim.keşke senle gelebilseydim.senden sonra belki ben de böyle bir şey yapmayı hayal edebilirim.ama ben senin kadar cesur ve gezgin olamam hiç bir zaman…

iyi bak kendine ve mutlaka yazmaya devam et.bol bol…

haftaya yine cevap yazabilirim..sevgiler.

Sıtkı Polat

Engin, bugün aldigim en güzel haber bu!
Senin adina çok mutluyum. Dedigin gibi, ucu açik olmasi,
suyun akisina göre yasamayi arzu etmen en güzeli.
Eminim çok güzel seyler yasayacaksin. Paylasacagin
seyleri okumak için sabirsizlaniyorum.

Tadini çikar hazirlik döneminin. Bu bile kaydetmeye degecek kadar önemli.
Not tutuyorsun degil mi? Bir seyahat günlügü hazirlik dönemiyle baslamali
bence!  ben 93 yılında hayatımda çok büyük bir değişiklik yaptım ve amerika’ya
göçtüm. gitmeden bir kaç ay önce başladım
yazmaya. insan garip bir ruh halinde oluyor. sonradan onları okumak
hoşuma gitti. kısa kısa da olsa yaz derim, ne kaybedersin ki? yolculuk
zihinde başlar, yola çıktığında değil…
Tijen İnaltong

Engin,

Harikasın…..

Yol anılarını yazmanı ve paylaşmanı bekliyorum…..

Hakan Kaynak

Uçuk kaçık fikir önerim :

Beniiiiii de al !

Omurden M. Sezgin

Git bakalım,
gidecegin varsa gorecegin de var…
bi sene yetmez ama ne kurtarsan kar!

Melih Cem Kalaycıoğlu

Selam Engin,
En güzel şeyler hep en zor olanlar oluyor her zaman. Mutlaka ki türlü zorlukları olan bir süreç. Ama inşallah güzellikleri daha fazla olacak. Yazacaklarını merakla bekliyoruz.
Tarihin belli olunca burada olabilirsek arkandan su dökmeye havaalanına geliriz. Hiç uçuk önerim olmamakla beraber, çoook sağlıklı günler diliyorum daha kolay gezebilmen için.
Ebru Ardıl

En iyisini yaptın Engin. Gerçi biliyordum bir gün böyle bir şey yapacağını , umarım şu an yaptığın için içinde biraz huzursuzluk olan herşeye değen bir gezi olur, sana bir çok şey katar döndüğünde iyi ki de yapmışım dersin. Gezini maillerden takip etmeyi dört gözle bekliyorum. İzmir’deki tüm sosyal ve kültürel faaliyetler seni özleyecek:) Döndüğünde İzmir’de hostel açma fikrine ortak olmayı talep ediyorum:) Bir gün senin yaptığına cesaret edebilmek dileğimle… Dikkat et kendine çok, yolun açık olsun.

Sevgiler

Meltem İneli

gezi planı çok güzel. hani yolda olmaktan hoşlanan herkesin hayal edip
kendi kafasından birileriyle konuşmuş olacağı türden. böyle hayaller
kurduğumuz biriyle hemen her long tripçinin bir yerde uzun süre
durduğundan bahsediyorduk, hem fiziksel, hem maddi, hem psikolojik bir
ihtiyaç çünkü. engin de büyük ihtimalle zaten esnek olan planıyla bir
yerde parası bitecek ve işe girecek, bir yerde kültürü daha yakından
içinde yaşayarak tanımak için kalacak, bir yerde aşık olacak ve bir
türlü ayrılamayacak. yer yer de çok zorlanacak, bilmiyorum, hiç uzun
denebilecek bir geziye çıkma şansım olmadı, ama gidenlerden gördüğüm
kadarıyla sanırım bu bir ruh hali. zorlanmak ve kendini sınamak da
bunun parçası.
bana böyle bir yola birden fazla kişi çıkmak daha da zor geliyor.
insanların tahammül eşikleri ve dayanıklılıkları farklı, ne kadar
uyumlu olursanız olun bir sürü kriz çıkar bu kadar zorlu bir yolda
sanki. gezen çift hikayeleri varsa okumak isterim, ben yalnızca uzun
bir yolculukta bir avustralyalı çiftle kısa süreliğine tanışmıştım,
sürekli didişiyorlardı:)

enginin yolu açık olsun, mezun olunca yerinde durası olmayan
sırtçantalıları bununla nasıl başa çıktığı hakkında habersiz
bırakmasın

Duygu Başoğlu

Merhaba Engin,
Simdiden yolun acik olsun. Ama ben tek basima seyahat etmeyi
istemezdim, bunu sana da soylemistim sanirim. Simdi gelelim tek basina seyahatin dezavantajlarina. Bunlar moral bozma amacli degil, sadece buradaki tartismaya yeni bir boyut getirmek istiyorum;
– Bir kisiyle iliskin varsa, uzun sureli seyahat zor. Ya da Murat ve
Gulen gibi iki kisi yola cikmak tek cozum. Bir iliskin yoksa da 1 yil
icinde bir iliski kurmak zor. Cunku karsilastigin, tanistigin
insanlarla birkac gun veya hafta bir aradasin, sonra yoklar. Ama belli
de olmaz, belki hayatinin askini aklinin kenarindan gecmeyen bir yerde
bulacaksin!
– Buna bagli olarak, arkadas edinmek veya yeni insanlarla tanismak da
bir sure sonra sikici hal alacak. Yolculugun, “hello” “goodbye” larla
gececek… Tanistigin insanlarin 90%’ini 24 veya 48 saat sonra bir
daha omrun boyunca gormeyeceksin muhtemelen. Ve bu da belki insanlarla
samimiyet kurmani engelleyecek. Haftalar, aylar gectikce ayni sorulara
uzun uzun cevaplar vermek belki sikici olacak. Yolculugunla,
Turkiye’yle, ozel hayatinla ilgili. Herkes benzer sorulari soracak.
– Yorulacaksin. Ne kadar yavas gezsen de.. Gezmekten yorulacaksin. Bir
sure sonra hersey “daha oncekiler” gibi gelecek sana. 100. kilise, 30.
selale., 40. hostel, bilmemkacinci restoran… Gezdigin tarihi yerler,
sehirler ve belki dogal guzellikler artik ozel olamktan cikacak. Ve
belki bir an gelecek “yeter artik biraz Izmir’deki odamda olup birkac
gun dinlenmek istiyorum, Kordon’a gidip arkadaslarimla biraz icmek
istiyorum” diyeceksin. Ama bunlar sana birkac ay ve birkac bin
kilometre uzakta olacak.
– Belki hastalanacaksin, yedigin bir lokal yiyecekten dolayi. Birkac
gunun hastanede gececek ve etrafinda kimse olmayacak. Insanlara
derdini anlatmak zor olacak.
– Sinirlar ve uzakliklarla cografi oldugu kadar mental olarak da
mucadele edeceksin. Aksakliklar hic bitmeyecek. Yagmurda islanacaksin,
parani kaybedeceksin, otobusu kaciracaksin, bazi insanlar seni
rahatsiz edecek, internete deli gibi ihtiyacin oldugu anda
bulamayacaksin belki… Ama bunlar senin ayakta kalmani saglayacak.
Zaten gezinin amaci bu degil mi? Mental sinirlarini zorlamak ve
hayatta her kosulda ayakta kalmak!
Onur İnal

10 Yanıt to “ZİYARETÇİ DEF”

  1. taylan dama said

    umarim butun guzel seyler sizinle birlikte olur.
    bol keyifler

  2. Talip Atabey said

    Okurken yerinde olmak istedim bir an. Yolun acık olsun.

  3. Didem KAYA said

    Engin merhaba,
    Sana nasıl özendim, nasıl canım çekti anlatamam…
    Hikayeni BALjoke da okudum, kendimi yazmaktan alamadım.
    Aşkı da içinde barındıran bir yolculuk olsun senin için 🙂

    Didem Kaya ’95

  4. mehmet aksit said

    yazılarınızı ilgiyle okuyorum.
    46 yaşında bir İzmirli olarak gençliğimizde yapamadığımız maceraları kaleminizden izlemek keyifli.
    Size imrenmemek elde değil.
    Size bir başka evrende yaptığınız keyifli seyahatte mutluluk dolu, heyecanlı, güzel bir yolculuk dilemekten başka bize başka birşey kalmıyor.Sağlıcakla kalın.

    M.Akşit

  5. Barış ÖZBEK said

    Bu sene güney amerikayı gezmek için 6 ay boyunca plan yaptığım. Herşeyi ayarladıktan sonra işyerimden uzun süreli izin alamayıp, istifayı edemedip yapamadığım geziyi, başkasının bu cesareti gösterip yapmasını tebrik ediyorum. fotograflarına kıskanarak bakıyorum. gelecekte yapacağım gezi için sayfan güzel bir kaynak. umarım sonunda bunları kitaba çevirirsin.

  6. Ezel said

    Ah..! yollara çıkmak lazım şimdi…

    Geride tükenmez krizler, nafile rutinler, virane ilişkiler bırakarak yelkenleri şişirmek lazım…

    Doldurup bavula ertelenmiş coşkuları, rüzgârları sırtlamak, martıların peşine düşüp asfalt bilmez topraklara koşmak lazım…

    Serseri bir şişede imzasız bir mektup olup meçhul kıyılara vurmak lazım…

    Kış bastırdıkça baharın izini sürmek lazım…

    Unutulmuş paslı bir hançer gibi çekilmek kınından ve yollara sürtündükçe yeniden bilenip ışımak lazım…

    Ah..! gökten yıldız yağıyordur oralarda;

    dallar hazdan kırılıyordur.

    şimdi uzaklarda olmak lazım…

  7. Hülya Ak said

    Genç olsaydım,senin gibi gezilere çıkmak isterdim.Yolun açık olsun..Yazılarını, fazla ara vermeden yazarsan sevinirim.Biz de burada merak ediyoruz..Selamlar..

  8. bension ilyago said

    size guclu kaslarla saglik dilerim su gezdigin gerlerin ruyasi ile yasiyorum size gipta etmemek elde degil sizi bastan beri takip ediyorum benim de ocak (2011) de newyork tan sizin oralri dolasma palanli yorum bakalim nasil olacak yalniz ben tek degilim analadiginiz gibi birde capaam var yani esim eh biraz da yasim tabiki senin gigibi hur olmak guzel aman dikatli ol sana saglik ve sans dilerim yolun acik olsun

  9. bayça Oral said

    Demek Güney Amerika yolculuğunun sonuna geldin. Biz de merakla gelişmeleri izledik Engincim.. Sana döylemek istediğim şey geçekten bana ve benim gibilere ilham oldun. Umarım ben de senin gittiğin yoldan gidebilirim.. Hayallerimin canlı bir kanıtı oldun.. Şimdi ABD ‘desin sanırım ve bir süre orada kalacaksın.. Dönmeyi düşünüp, düşünmediğini bilmiyorum ama ben senin yerinde olsam dönemezdim sanırım.. Umarım birgün oturur,konuşuruz… Yolun açık olsun Gezgin Kültür Elçisi !!

  10. Ayşe said

    Siteyi hazırlayanların eline sağlık. Sürekli takip edeceğim. Başarılar.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: